3 maj 2009

Som den bonde jag är

När det är musöron på björken är det dags att sätta potatisen. Någon annan som använder denna tumregel? Nåväl, jag tog det på högsta allvar i helgen och satte potatis och passade dessutom på att peta ner lite morot- och ärtfrön när jag ändå var i farten.

Själva planteringen föregicks av ett besök hos min lokala trädgårdsbutik. Där gick jag på säljarens snack om eko-jord som kostade fyra gånger så mycket som annan jord, men som garanterat ger ekologisk skörd. Och vem vill inte vara ekologisk? Jag kan nämna att det luktade s.k.i.t i två dagar om den där jorden...

2 kommentarer:

2BarnsMamman sa...

Jag har hört att man ska klippa rosorna när det är musöron på björken. Potatisolding vet jag inget om. Inte rosor heller egentligen, förutom att rådjuren äter upp varenda knopp :)

Enannan sa...

Aha - jag kanske har blandat ihop det fullkomligt? Jag är alltså inte egentligen någon bonde, jag bara låssas ;)