Det gäller att surfa med i trendvågorna. Det nya är att använda Facebook, bluetooth och Youtube för rekrytering. Dagens Media skriver idag om Sony Ericssons senaste kampanj för att hitta nya, kompetenta medarbetare.
På olika platser i Stockholm, Malmö och Lund har bluetooth-sändare placerats ut. Förbipasserande får ett pling i mobilen med en fråga om man vill ladda ner och se Sony Ericssons rekryteringsfilm. Filmerna läggs även upp på Youtube.
Huvudpersonen i filmerna är Bert Hamster, en kille som fastnat i hamsterhjulet. Han har även en profil upplagd på Facebook. Jag var tvungen att lägga honom till mina vänner direkt. Måste ju följa utvecklingen.
Senast uppdaterad info: Bert Hamster-Wheellife is increasingly worried that this work week will be the same as last week's.
- Sony Ericsson är en attraktiv arbetsplats, men det blir allt tuffare att hitta kompetenta medarbetare. Den här annorlunda rekryteringskampanjen är ett sätt att vara proaktiva och behålla vår position, säger Gustav Brogren, rekryteringschef på Sony Ericsson till Dagens Media.
Bra, nytänkande och kul. Det är ju alltid trevligt att känna sig headhuntad.
Andra bloggar om: Facebook, Sony Ericsson, Dagens Media, Bluetooth, Youtube, Bert Hamster, intressant.se
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar