28 december 2007

Jullovsaktiviteter

Igår upplevde jag den första aktiva dagen sedan julledigheten började. Först gjorde jag något fruktansvärt, jag betalade räkningar. Jag började med det för då visste jag att dagen inte kunde bli sämre.

Sen, åkte vi till Nacka simhall. Åh, vilken miss. Det var andra där som tänkt på samma sak. Trettio ungar med minst lika många föräldrar stod i den mellan-lilla, mellan-kalla bassängen. Om man inte ständigt håller sig i rörelse är det förbaskat kallt i badhus. Varför ska det vara så? Jag lämnade min sambo och lillkillen för värmen i bastun och tänkte att allt skulle bli bättre. Men, där satt alla tatuerade white-trash-morsor med sina barnkolonier och mumsade sin medhavda frukt. Dessutom var det ett sabla spring mellan bastun och duscharna vilket sänkte temperaturen avsevärt.

Ja, det var den dagen. Som tur var avrundade vi dagen hemma hos glada vänner som bjöd på fantastisk mat.

Andra bloggar om: , , intressant.se

2 kommentarer:

Polly sa...

Jag hatar badhus, det är alltid så förbannat kallt. Men det ska bli en repa till äventyrsbad innan... öh.. typ vilken helg som helst, Fyrishov ska tydligen vara bra. I våtdräkt fryser man mindre tror jag. En sån får det bli.

Enannan sa...

Våtdräkt är bra! Det är absolut värt att testa. Dessutom (inte alls mindre viktigt) slipper man visa sin blekfeta vinterkropp alltför tydligt.