12 februari 2009

Konversation på MSN

Med anledning av supprajsen tidigare i veckan.

PV säger:
Pratade just med försäkringsmannen. Han säger att det bara är att riva upp hela golvet. I hela huset! Kök och badrum och allt åker ut. Det enda som blir kvar är mellanväggen. Sen får man bygga upp allt igen. Tur att räntan är låg.

Jag säger:
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Jag säger:
Har vi försäkring som täcker detta?

PV säger:
Ja, men det kommer kosta mycket i självrisk och åldersavdrag.

Jag säger:
Bajs

PV säger:
Vi kanske kan se det som ett billigt sätt att renovera, inte ett dyrt reparationsprojekt.

Jag säger:
Bajs.

PV säger:
Nåja, vi vet för lite än...

Jag säger:
Mitt "bajs" kvarstår som kommentar ett tag till...

PV säger:
Se det så här. Vi får kommunalt vatten och vill byta ut torrtoan i alla fall. Och så får vi nytt golv. Och så ökar fastigheten i värde. Sen säljer vi huset och flyttar in till lägenhet i stan.

Jag säger:
Haha! - Ja, undrar just vad banken säger när vi frågar om de vill vara med på ett hörn med finansieringen...

PV säger:
Vi får ge dem ett erbjudande de inte kan avvisa...

Är det bara jag som får flashbacks till Gudfadern och anar hästhuvud i sängen?

Inga kommentarer: