19 februari 2009

Som trollad ur en hatt

Det har slagit mig att jag inte vet vart vår brödrost kommer ifrån. Den har alltid funnits. Jag tror inte att jag har köpt den, kan inte minnas att jag fått den. Alternativet är såklart att min pojkvän köpt den under sina singelår. Men hur manligt är det?

Vi har en sån brödrost med smala springor, och allt bröd som man vill rosta nu för tiden är tjockt. Vilket resulterar i att vi mosar ner bröd i rosten och ofta sticker delar av brödet upp och förblir orostat.

Allt detta sammantaget måste väl betyda att det är helt ok att investera i en ny, ordentlig brödrost? Ännu ett vårprojekt att sätta tänderna i.

2 kommentarer:

yllet sa...

MEN!! Jag trodde ni hade en sån där snygg!!

Enannan sa...

Nej, tyvärr, den här snyggingen har jag googlat. Jag kan inte visa vår, den är gräslig.