26 juni 2009

Säg inget ont till mig idag

Jag är så sentimental och lättrörd just nu, på gränsen till larvig. Läste om Michael Jacksons bortgång och började snörvla direkt. Om ett par timmar ska jag på begravning, jag börjar nästan lipa bara jag tänker på det. Inte för att jag kände personen i fråga särskillt bra, hade träffat henne ett par gånger och pratat lite på telefon. Men hon efterlämnar en snart nittonårig son som min dotter var tillsammans med en längre tid och som jag kom att tycka hemskt mycket om. Och när jag tänker på honom så blir jag alldeles knäckt.

Det kommer att bli en tung dag. Men nu måste jag försöka fokusera på jobbet en stund.

3 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Jag törst inte ens tänka på att förlora en förälder.. Blundar med både öron och ögon för det.

Plastmamman sa...

Tänker på dig. Hoppas det var ok eller vad man ska säga. Det är aldrig roligt med begravningar men du kommer inte att ångra att du var där. Hennes son kommer att vara jätteglad att du kom. Men varför skulle hans mamma ryckas bot sådär?

Enannan sa...

Miss UD; Man blundar och njuter av den tid man har.

Tack Plastmamma, det var bra att jag gick. Det var sorgligt och fruktansvärt, men också vackert.