12 juni 2009

Traditioner - nej tack!

Var på skolavslutning i veckan. En ganska oorganiserad och dålig sådan. Man kan inte inte ha en b-plan när det regnar. Nu var det sång och tal utomhus och helt utan ljudanläggning. Fast med en megafon... Jag vet inte, men rektorns tal gjorde sig inte bättre genom en grumlig tratt.

Bäst var när flickor klass fem (tror jag) stämde upp i "Vill ha dig i mörkret hos mig" som avslutningssång. Underbart att se föräldrar och gammelföräldrar stå och skruva sig i regnet. Jag välkomnar generation "vägra sjunga idas sommarvisa" . Yes!


Jag vet inte, men lillkillen verkar en aning ofokuserad?

2 kommentarer:

Plastmamman sa...

Heja lillkillen! Lilla räkan hade sin kepa neddragen över ansiktet hela avslutningen, även då han själv dansade. Ibland är det skönt att vara vuxen.

Enannan sa...

Ja, visst är det! Hälsa rebellen lilla räkan att det är coolt med nerdragna kepor :D