26 augusti 2009

Ett stycke handyman

Jag har väl råkat nämna i förbigående att vi har en fuktskadad gäststuga som älskade sambon har pysslat med varje ledig stund som inte går till jobb eller sömn. Nu har vi en handyman, en kakelkille, som ska ordna till våtrummet i stugan.

Det är alltid spännande med hantverkare, de lever i något parallellt universum. Men, till skillnad från alla andra gånger vi varit i beroendeställning till en handyman, är det denna gång absolut ingen brådska. Han får komma och gå som han vill. Lycka!

* Nej, killen på bilden har inget med vår gäststuga att göra. Bilden lånade jag från cyberrymden.

6 kommentarer:

Annie - PD sa...

Skönt att det inte är någon stress, handymans har som sagt annars en tendens att ha en egen klocka så att säga :)

Miss Upsey Daisy sa...

Killen på bilden får gärna komma till mig och kakla.. eller något.
Vad som helst! ;-)

Camilla sa...

hade det varit killen på bilden kanske man hade känt sig tvungen att vara hemma och övervaka jobbet. ;)

Enannan sa...

Annie: Det har de sannerligen!

Miss UD & Camilla: Jag är glad att det inte är killen på bilden som är hos oss, skulle ju inte få mycket gjort då :D

polly sa...

Synd att det inte var han. Annars hade jag kunnat komma över och "ha lite koll". Så ni slapp oroa er, menar jag.

Enannan sa...

Tack för erbjudandet, trist för dig att det inte var han då. Fast tur för din arbetsgivare ;)