22 juni 2010

Förvirrad tonårsmamma

För ett år sedan var det idel förmaningar om alkohol och sena nätter. Jag hade en sjuttonårig under samma tak. Många och långa var nätterna då jag väntade på tonåringen att smyga in välbehållen så att jag fick somna.

Nu, ett år senare, har jag en artonåring hemma. Som föreslår att vi ska ta en barrunda på söder. Mycket ambivalent är jag inför detta. Långa är nätterna då jag väntar på att den unga vuxna ska smyga in välbehållen så att jag kan sova.

Vissa saker ändras inte.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Gör som jag, vänta tills de börjar i krogbranschen och du blir bjuden på drinkar av barnen. Det resulterar i att alla hennes vänner säger... din alkis mamma är här igen... :)

Enannan sa...

Desiree - du är min stora förebild. I alla lägen :)

Marlene sa...

underbart inlägg... kul kommentar. För min del så har nätterna oxå varit många och långa men nu är alla 3 snart vuxna och alkoholens tjusning svalare. Tack för att vissa saker ändras