22 juni 2010

Morgonstund...

Kom till infartsparkeringen och lyckades knipa en av de allra sista parkeringsplatserna. Då märkte jag att jag glömt busskortet hemma. Övervägde en kort stund alternativet att låta min arbetsgivare bekosta sms-biljetter till och från jobbet idag. Svor ganska kraftfullt och backade sedan ut från parkeringen. Körde hem igen, hittade inte busskortet i hallen. Kom på att prinsessan lånade det igår. Gick upp och skakade liv i henne, fick busskortet och satte mig i bilen igen.

Tjugo minuter senare var jag tillbaks på infartsparkeringen. Givetvis fanns det inga platser kvar nu. Svor igen och funderade på att ge mig själv ett nackskott. Parkerade utanför XL-bygg istället och ställde mig i den kilometerlånga kön. Väl på bussen körde jag en armbåge över näsan på en äldre herre för att få den sista sittplatsen... Nejdå, jag bara skojade för att krydda storyn. Jag fick en sittplats utan att använda våld.

Men sen såg jag att solen sken. Det kanske blir en bra dag i alla fall.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fantastiskt .. Jag hade låtit AG stå för notan tur ocgh retur. Vi som vet hur begåvad och loyal du är hade inte tvekat en sekund på att du var värd det. Dessutom hur ofta har du inte använt ditt privata busskort vid arbetsrelaterade möten???

Dessan

Enannan sa...

Darling Dessan! Vet inte vem AG är, men nästa gång skickar jag fakturan dit :)

Anonym sa...

ArbetsGivare förstås... :)

Enannan sa...

Självklart :)