13 november 2007

Dan före dan...

Imorgon är det dags för 100-wattsgalan i stadshuset. Det har varit full aktivitet på jobbet med inbjudningar, bokningar, dubbelbokningar, prisutdelare och conferencierer. Det är nästan 900 gäster som ska bordsplaceras, underhållas och serveras tre-rätters kalasmat. Några kommer för att ta emot fina priser. Jag vet vilka men säger ingenting.

Jag är nervös och spänd och känner som vanligt att jag inte har något snyggt att ta på mig. Jag letade fram en liten svart ur garderoben som får duga. Ett par röda skor till får muntra upp i det mörka.

Imorgon blir en lång, spännande och sannolikt hysterisk dag. Det kommer att dyka upp sista-minuten grejer som stökar till i planeringen. Men det ska bli alldeles, alldeles underbart.

Andra bloggar om:
, , intressant.se

Inga kommentarer: