29 november 2007

Enfärgad reklambyrå

Idag har varenda tidning rapporterat om montören Markus som riskerar att bli av med jobbet på grund av sin tvåfärgade kalufs.
– Det ser vidrigt ut och skrämmer våra kunder, säger Stefan Dinesson, chef för Reklamfabriken i Helsingborg till tidningen Metro.

Jag undrar, vill man ha så lättskrämda kunder? Hur blir det när det är dags att pitcha in en djärv idé?
Det hela säger mer om herr Dinessons syn på sina kunder. Personligen har jag svårt att tro att nöjda och glada kunder bryter ett gott samarbete för att det finns en anställd med tvåfärgad frisyr. Inte heller tror jag att prospects drar öronen åt sig på grund av detta. Det handlar ju för tusan om reklambranschen - think outside the box!

Vad kunderna vill ha hos en byrå är kreativitet, öppenhet och djärvhet. Det vill säga Markus.

Markus, kom till Stockholm i stället. Här har alla minst två färger på håret. Du kommer känna dig som hemma.

Andra bloggar om:
, , intressant.se

5 kommentarer:

H U U S M A N N sa...

Jag blir så ledsen när jag läser om stackarna som råkar ut för sådant här. Överallt pratas det om hur alla människor har lika värde, men jobbar man inom service får man inte vara piercad, tatuerad, ha annorlunda frisyr, ha ovanligt smink... Vad spelar det för roll? Och vem skrämmer han egentligen? De blåhåriga gamla tanterna?

Enannan sa...

Ja, det är nog en förlegad tanke att utseende skrämmer folk.

Hurra för människor som vågar vara annorlunda!

Anonym sa...

Äh. Tycker att det där är en töntig snyfthistoria. Killen hade fått två varningar av sin arbetsgivare redan bla gällande piercing i ansiktet och smink. Han visste exakt vad som väntade!
Jag är också för att individer ska fortsätta vara indivder men man måste ha så pass förankring i verkligheten att man förstår att hålla igen på rätt ställen.

Enannan sa...

Jamen, vart ska man dra gränsen då? Vad ska vara ok och vem ska bestämma? Slöja, keps, jeans-häng, trasiga byxor, dålig sminkning, blonderat hår?

Personligen har jag svårt för personer med henna-rödfärgat hår.

Anonym sa...

Hejsan!
Jag jobbar för ett företag som heter Reco. Vi letar efter testpersoner som kan uttrycka sig väl i skrift och tycker att du är klart intressant. Är du intresserad av att veta mer, hör gärna av dig till mig på alpha@reco.se. När du läst detta får du gärna ta bort denna kommentar.
Ha en bra dag!