
Med alla nya rön om hur farligt det är med frukt så kan man undra om det farligaste av allt inte är att vara "frukterian". De kan inte bli långlivade.

Nu nalkas den tid då allergiker går och bunkrar. Det är nässprayer och tabletter och ögondroppar och snorpapper. För sisådär tio år sedan var utbudet pyttigt på apoteket och dessutom svindyrt. Min drabbade sambo gick till läkaren och fick recept för att överhuvudtaget ha råd att medicinera sig hela pollensäsongen. Nu är läget annorlunda. Hyllmeter efter hyllmeter med riktigt billiga tabletter och sprayer i alla färger och former. Jag funderar - har efterfrågan skapat utbudet? Eller har läkemedelsföretagen sett sin chans och skapat ett behov genom att fylla hyllorna?
Det kom ett mail med en inbjudan från Evelyne på Ingarö Spa. Den 9 februari kommer en livs levande yogaguru till Ingarö, Sverige. Det känns ju helt knasigt. För det facila priset 550 spänn får man träffa Swami Lalji, fjärde generationens yogamästare. Ungefär som att träffa master Yoda gissar jag. Fast utan lasersvärd.