18 mars 2008

Bokrensning

Med gårdagens fynd i bokhyllan färskt i minnet blev det idag en rekorderlig rensning. Otroligt nöjd med mig själv kan jag konstatera att det resulterade i fem kassar med böcker som nu lämnar hyllorna. Böcker jag läst och inte kommer att läsa igen, halvlästa böcker och sedan några som jag inser aldrig kommer att bli lästa. Dessutom har glödlampor och annat, inte hemmahörande i en bokhylla, fått flytta ut.

Nu till problemet. Vad gör jag med fem bärkassar böcker? Det bär emot att åka till tippen med dem. Någon som är intresserad?

Andra bloggar om: , , intressant.se

3 kommentarer:

JayKay & Leea sa...

nu är jag visst här igen :) jag har precis rensat ut sex flyttkartonger med saker som inte fick plats här hemma. ringde en second hand-butik som gladeligen kom och hämtade.

Leea

Enannan sa...

Hej igen Leea! Det är ett väldigt bra tips. Kanske ett bra sätt att få till en större rensning.

Polly sa...

Har du några godbitar i kassarna så är jag ju alltid intresserad!