22 maj 2008

Baka baka liten kaka

Eller muffins. Min son har länge velat baka muffins och idag blev det av. Det blev inte det otroligt tilltalande receptet jag såg hos Hedgehog häromdagen. Anledningen är - och det är nu jag återigen blottar min okunskap i köket - att jag inte har en susning om vad lemon curd är. Nåt med citron gissar jag. Istället blev det muffins med blåbär och hallon.

I min jakt på ett bra recept snubblade jag för övrigt på denna trevliga sajt, Dagens muffins. Mina och sonens muffins blev ganska bra. Den första plåten skulle stått en stund till i ugnen, den andra skulle tagits ut lite tidigare. Men, om man tar en bulle från varje plåt på en gång så blir det en perfekt rackare.

Andra bloggar om: , , intressant.se

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lemon Curd - citronkräm som man har på mackan - brukar finnas vid marmeladen och är supergott på rostmacka :)

Enannan sa...

Aha, tack! Det ska testas.