22 maj 2008

Helg, ljuva helg

Det finns stunder då jag inbillar mig att helgen är en tid för avkoppling och återhämtning. Sen drar jag mig till minnes alla saker jag lovat nära och kära. Saker jag inte hunnit med under veckan. Saker som "vi kanske kan göra i helgen när vi har så oändligt mycket tid".

Saker som till exempel:
Leta efter ett perfekt klätterträd.
Ta en cykeltur till en lekpark.
Äta pannkakor till frukost.
Klättra i berg.
Måla om gäststugan (tonårsdottersprojekt).
Handla grejjer till gäststugan (tonårsdottersprojekt).
Gå på bio/teater.
Leka med piratskeppet på altanen.
Sparka fotboll (Lillgrabben är ALLTID lill-Zlatan och jag är Henke).

Utöver detta finns det ett gäng andra saker på den ständiga to-do-listan. Som till exempel ta en fika med en vän, klippa gräsmattan, ta extra långa promenader med vovsan eller bara slöa med en god bok i solen.

Återhämtning får jag se fram emot när helgen är över.

Inga kommentarer: