8 maj 2008

...och apropå it-nördar

Förra veckan fick jag ett anfall som sannolikt kommer att hamna på min tio-i-topp skrattlista för 2008. Under vårt interna veckomöte kom frågan upp vem som ska bli ny it-ansvarig på jobbet när vår nuvarande it-kille slutar i sommar. Och chefen vänder sig till mig. Av alla. Jag trodde givetvis att det var ett skämt och garvade läppen av mig tills det gick upp för mig att det var på riktigt. Då fick jag torka skrattårarna ur ögonvrån och skärpa till mig. Fast, erbjudandet säger mer om mina kollegors datakunskaper än om mina. Belive me.

Jag bjöd för övrigt min älskling på ett gott skratt när jag berättade det hemma sedan.

Andra bloggar om: intressant.se

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men du har ju en Blogg!
Då måste man väl vara data nörd.
OBS! Särskrivningen Denise.

Enannan sa...

Mmm, vet inte om det är definitionen. Jag vidarebefordrar din sär skrivning till Denise, hon kommer att gå i taket ;)