23 juli 2008

Breven som försvann

Idag har jag jagat post. Det är så att vi har avbeställt postutdelning till kontoret ett par veckor eftersom många är borta. Nu är det inte bättre än att vi behöver komma åt posten. Så, jag knallade bort till vårt postkontor som ligger en bit bort. Där fanns inte posten. Istället fick jag ett nummer att ringa till någon form av centrallager (trodde jag). Där hade de semester enligt telefonsvararen och kommer inte tillbaka förrän imorgon. Ringer då någon form av företagsväxel och blir runtkopplad ett par gånger och hamnar så småningom på stora kontoret på Klarabergsviadukten. Där är det en trevlig tjej som skuttar iväg för att leta. Hon ringde tillbaka efter en kvart eller så. Ingen post.

Så, det slutar med att jag hänvisas till själva brevbärarutdelningsstället. De är tillbaka imorgon. Ingen post idag alltså. Men jag lyckades fördriva åtminstone en och en halv timme med detektivarbete.

Andra bloggar om: , intressant.se

Inga kommentarer: