2 juli 2008

Jag - en värdelös shopper

Idag tänkte jag ta en sväng på Åhléns rea. Sagt och gjort. I princip var allt till salu för 50 till 70 procent av ordinariepris. Jag kom att tänka på en klänning jag hade spejat på från Hunkydory för flera månader sedan och kvistade iväg för att se om den fanns kvar. Det gjorde den. Det var också typ det enda plagget i hela varuhuset som inte var på rea. Kollade på Hunkydorys hemsida och upptäcker att det är 2007 års kollektion. VARFÖR är inte detta på rea???

Så, jag gick därifrån. Utan att handla. Och nu är jag sur på mig själv att jag inte köpte den. Jag har ju ändå tänkt på den i flera månader. Jag är en värdelös shopper. Jag köper en massa saker som jag aldrig använder men när jag verkligen vill ha något så håller jag igen. Jag saknar någon sås i hjärnan tror jag.

Andra bloggar om: , , intressant.se

4 kommentarer:

yllet sa...

synd, den var jättesnygg! kanske därför den till ord pris?

Enannan sa...

Japp, det är precis min teori. Jag ska fundera någon dag, sen klipper jag nog till i alla fall. Fast med min "tur" finns den väl inte kvar då...

Polly sa...

haru köpt den än??

Enannan sa...

Noppsipopps!Den saknas ännu i min garderob.