19 januari 2009

En till Polly, en till mig

En bra grundregel när man ska köpa presenter är att om gillar man det själv, blir det nog bra. I lördags var jag på kalas hos kära Polly och bestämde att hon skulle få boken Gomorra av Roberto Saviano. Bara det att jag vill ha den också, så det blev två. Vi får väl se vem som läser klart den först.

För övrigt var det en rackarns trevlig tillställning. En tjejmiddag när den är som bäst. Inga samtal förbjudna och högt i tak. Och Polly bjöd på fantastisk fiskgryta med gott vin därtill.

7 kommentarer:

Polly sa...

jag är grym på fiskgryta, eller hur?! ;D

Enannan sa...

Mmmm. Du är förevigt utnämnd av mig till "bäst på fiskgryta".

Miss Upsey Daisy sa...

Pollymiddag låter inte helt fel!

Polly sa...

Du skulle varit med, missud! Då hade du fått fiskgryta och GI-pannacotta! Jodåminsann, gjord på sötningsmedel och inte socker. Jag är inte dum jag, inte!
Och ö lot of vin.

Enannan sa...

Miss UD: Det var såååå rätt!

Polly: Sötningsmedel säger du, det kunde man aldrig trott så gott som det var ;D

No-one sa...

Åh, ser fram emot recension av boken! Är sugen på att läsa den.

Enannan sa...

Pixalexia: Har kommit ett hundratal sidor. Spännande, men sjukt många namn att försöka hålla ordning på.