9 januari 2009

Skäms-listan

Idag lyssnade jag på nedladdade Vinter i P1 med Jonas Gardell. Mycket bra program, tänkvärt. Roligast var att han uteslutande spelade låtar som han inte riktigt vill erkänna att han gillar. Hans "skäms-låtar".

Jag ger er min skäms-lista i urval. Utan någon som helst ranking och ganska spontan (vilket innebär att det mest troligt finns mycket mer om jag verkligen funderar)

Varsågoda:

All Saints - Pure shores
Martin Stenmarck - Sjumilakliv
Barry Manilow - Copacabana
Magnus Uggla - Astrologen
Van Halen - Jump
Madonna - Like a prayer
Charlotte Perrelli - Hero
Tatu - All the things she said

Update (den dök upp på Lets dance): Frankie Goes To Hollywood - The Power of Love

Känn er fria att göra era egna skäms-listor.

Andra bloggar om: , , , intressant.se

7 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, kul lista. Ska klura ut vad jag skäms för. Fast det är nog mer att jag suttit som klistrad framför TV:n och sett Lets Dance ikväll skulle jag tro.

No-one sa...

Ah, kul idé! Den kanske jag lånar med mig :)

Anonym sa...

Ha, vilken bra idé! Jag delar nog ganska många skämslåtar med dig - men Sjumilakliv?? Fast jag gillar ju Nanne Grönvalls "Håll om mig". Den är nog ännu pinigare. Skäms på mig.

Man kanske skulle kunna göra en lista över teveprogram man gillar men skäms för också? Jag grät t.ex. till Miami Ink härom veckan. Oooops.

Enannan sa...

Hej på er alla! Gör era egna listor, men glöm inte att meddela mig så att jag får skratta åt er med :D

Plastmamma: Bra idé med tv-program. Jag tänkte göra en film-lista sen. Jag klurar lite.

Miss Upsey Daisy sa...

Jag plankar din skämslista rakt av. Kanske inte Magnus Uggla då men lägger till Pärlor åt svin istället. Lägger till Nannes Håll om mig också...

Anonym sa...

Men Hallååååå!
Astrologen är ju en av världens bästa låtar på riktigt.
Inget att skämmas för!

Enannan sa...

Miss UD: Då kan vi skämmas tillsammans :D

Rikard: Apselut, men det är inget man säger högt...