20 april 2009

Bevattning


Veckans dusch. Samtliga växter i huset samlas för gemensam bevattning i duschen. Jag har försökt att vara en sån som springer runt och småskvätter vatten på blommorna ibland. Men, ett antal problem har jag identifierat med detta:

1. Det rinner alltid vatten utanför och runtomkring.
2. Jag äger ingen vattenkanna.
3. Jag glömmer när jag vattnade sist och i så fall vilka blommor som vattnats.
4. Dammet på bladen kvarstår.

Därför fortsätter jag med att en gång i veckan flytta samtliga blommor till duschen. De sjunger inte, men jag tror att de uppskattar detta. De lever oftast flera månader.

4 kommentarer:

Plastmamman sa...

Kan man inte duscha samtidigt själv? Då blir det här någon slags rekordeffektivitet.

Enannan sa...

Bra idé! Undrar om de tål schampo?

Rikard sa...

Jag ser att min fölsedagsblomma inte är med.
Det är bra.
För den ska ju, som du vet :-), inte ha så mycket vatten.

HejHej

Enannan sa...

Rikard! Jag är oerhört varsam om min vackra blomma, jag vårdar den som en baby. Den lever än och är lika fin som när jag fick den :)