15 mars 2010

Inte riktigt idag

Den dagen ska komma då tjockaste vinterjackan förpassas längst bak i garderoben. Men det är inte idag.
Den dagen ska komma då vantar och mössor är avlägsna minnen. Men det är inte idag.
Den dagen ska komma då strumplösa fötter känner gräs mellan tårna. Men det är inte idag.
Den dagen ska komma då dryck intas för att ge svalka. Men det är inte idag.
Den dagen ska komma då vi hånskrattar åt snöskyffeln och kupévärmaren. Men det är inte idag.

Idag är ännu en dag då klädseln kännetecknas av lager-på-lager-på-lager.
Idag är ännu en dag då nariga vinterhänder behöver rikligt med smörj.
Idag är ännu en dag då resekataloger med soliga resmål känns som den bästa litteraturen.
Idag är ännu en dag som kräver rumpgrill i bilen för att undvika urinvägsinfektion.
Idag är ännu en dag då vi kämpar mot lusten att bara göra som björnen och gå i ide för att återuppstå i mitten av juli.

9 kommentarer:

yllet sa...

hello you you! Ditt gmailkonto har möjligen inte blivit kapat?
Jag har fått:
"Hi,

How are you doing these days?
A few days ago, I came across a good shopping website.
It is amazing that the products have competitive price and high-quality.
I have bought some items from this site, and i am very satisfied with their items and services.
If you have any question please contact with the online servicers you will have a good reply.
So do have a look at this web page : cheapele.com
I hope it will give you some help.

Yours,
"
från det jag tror är din mail?

Enannan sa...

Jorå, precis så är det. Boven är jag... Ursäkta alla som finns i min adresslista!

yllet sa...

inget att be om ursäkt över! tänkte mest om du inte märkt det..

yllet sa...

sugigt iaf. det är ju ditt konto.

Enannan sa...

Jorå - jag märkte det på stuberten. Jag har förstått att flera liknande kapningar skett. Superirriterande!

Miss Upsey Daisy sa...

Våren är lynnig. Jag ska inte lägga in några vinterkläder förrän det är vår på riktigt. Jag veeet att så fort man tror det är vår så slår vintern tillbaka igen med full kraft!

Enannan sa...

Miss UD: Bor man norr om dina trakter är vinterkläderna aldrig längre bort än en armslängd :)

Plastmamman sa...

Om du tröttnar på reklambranschen står alltid diktarbanan öppen för dig!

Enannan sa...

Plastmamma - nja, tror du verkligen det? Tål att tänkas på :)