14 mars 2010

Jag skulle ju bara ha en kräm

Besökte vår lokala skönhetsbutik Kicks för att införskaffa en ny ansiktskräm. Dagens lärdom: Stå inte för länge och botanisera bland produkterna och absolut - säg inte att du inte är tvärsäker på vad du ska ha. Det vill säga om du inte vill bli placerad i en stol och få en totalrengöring och sminkning och sedan passera kassan med en välfylld påse med diverse tvålar, krämer, foundations och borstar som du inte hade budgeterat för.

För övrigt är det tydligen Kanebo jag ska ha. Nu vet jag det.

5 kommentarer:

Fru Choklad sa...

Ha ha känner igen mig så väl.......

Enannan sa...

Visst är det jobbigt när det händer!?

No-one sa...

Det där kan vara förödande... ;)

Miss Upsey Daisy sa...

Veeet... Så är det bara. Eng slags naturlag.

Enannan sa...

Alexia: Förödande för min ekonomi :o

Miss UD: Du säger naturlag, jag säger bristande självkontroll ;)