19 maj 2010

En helt vanlig vecka

Som vanligt började veckan med en måndag. Snart är det måndag igen. Hittills har det varit en ljus vecka. Ljus både på grund av den för sverige högst ovanliga företeelsen sol, och för att det varit glad och munter stämning på jobbet. Mer än vanligt. Det kan bli en ljus fortsättning också, men det vankas både ny operation av byrackan i morgon, och begravning på fredag. Det är min moster som alldeles för tidigt gick bort. Jag och dottern kom på det sjukt märkliga att min mamma dog dagen före hennes födelsedag och min moster dagen före min. Det lade liksom lite sordi på kalasstämningen i båda fallen.

Jag talade med min kära morbror som förlorat sina båda systrar, sina enda syskon, inom loppet av några månader. Vi sa att det får vara färdigsprunget i kyrkan nu på ett tag. Om nu inte någon bestämmer sig för att gifta sig eller något annat skoj man kan göra i en kyrka.

Hallelujah på er folks!

4 kommentarer:

Jessica sa...

Nej, nu får det vara slut med elände för din del. Beklagar! Kram Jessica

Enannan sa...

Ja, det får gärna vara lite småkul nu som omväxling.

Miss Upsey Daisy sa...

Fy. Håller med Jessica. Du har fått din del och mer därtill..

Enannan sa...

Mer än nog. Enaff!