Jag är mest sannolikt världens bästa målgrupp för Leo Burnett´s nya kampanj. Kunden är försäkringsbolaget If och det handlar om badrum och fuktskador. Det är en riktigt bra kampanj där reklam och PR är väl synkade. Annonstavlor med läckande rör och badankor kommer att pryda Stockholm.
"Vattenskador är en mardröm för alla villaägare. Vi tycker att detta är ett roligt sätt att använda mediet på", säger Leo Burnett´s projektledare Lotta Onajin till Dagens Media.
På If´s hemsida kan man göra ett självtest för att se om ens hus ligger i riskzonen för vattenskador. Vi gjorde den på skoj - och gissa - risken är maximal att vi har fukt i badrummet! Som tur är har vi påbörjat en renovering av just detta redan, dessvärre var inte If vårt försäkringsbolag utan vi får betala alldeles själva.
Andra bloggar om: Leo Burnett, If, Reklam, PR, Badrumstestet, intressant.se
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar