25 september 2007

Röd-blå röra i Sundbyberg

Jag kan inte förstå hur två politiker i samma kommun samtidigt kan komma på att de har hamnat fel. Inte lite fel heller. Kan man vara moderat politiker och verkligen tro på det som högersidan står för och bara svänga om och bli socialdemokrat? I DN läser jag om den politiska soppa som pågår i Sundbyberg, min gamla kommun.

"Men moderaterna har haft svåra ledarskapsproblem. Och i augusti meddelade plötsligt de båda m-ledamöterna Michael Spira och Arne Wijkman att de hoppat av till s — och majoriteten blev en minoritet. Att byta parti mitt under en mandatperiod är dock omöjligt. Spira och Wijkman får alltså agera som politiska vildar, och hur de slutligen ska ställa sig i olika frågor har varit oklart."

Jag älskar uttrycket "politisk vilde" och i det här sammanhanget är jag verkligen benägen att hålla med. Jag tycker att de kanske ska hitta nya jobb utanför politiken. Jag skulle i alla fall inte känna något som helst förtroende för dessa herrar. Byta sida bara för att det svajjar lite. Bah!

Andra bloggar om:
, , , , intressant.se

1 kommentar:

Anonym sa...

Helt osannolikt kasst agerat av de båda avhopparna, vågar man gissa att de kommer tilldelas varsinn välavlönad kommunal position under den kommande mandatperioden?