Reklambyrån Ruth har tagit fram kampanjen "ordet är fritt" för bokförlaget Månpocket. Tanken är att vem som helst får skicka in ett eller flera kapitel som sedan presenteras på en kampanjsajt. Här kan sedan vanliga dödliga gå in och rösta på sin favorit. Maria Ernestam och Johan Theorin, till vardags journalister, har tagit fram en inledning till boken och gjort vissa karaktärsbeskrivningar. Kampanjen startar på måndag och boken ska vara klar i maj 2008 - utgivning i sommar (lagom till semestern...).
Kampanjen ”ordet är fritt” ska enligt Månpocket vara ”Sveriges största demokratiska bokprojekt”, skriver Resumé idag.
Det roliga är att jag under min tid på Berghs, i ett grupparbete, tog fram en exakt likadan kampanj för ett annat bokförlag, vi kan kalla det "Sjörövarförlaget". Fast, då var det ett rätt igenom skolprojekt och presenterades aldrig för förlaget. Känns kul i alla fall.
Se till att plocka fram dina gamla eller nya författardrömmar. Gå till Månpocket och läs mer om kampanjen och hur du går tillväga. Må bästa tävlande vinna!
Andra bloggar om: Ruth, Månpocket, Ordet är fritt, Författardrömmar, Resumé, Berghs School of Communication, intressant.se
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar