16 juli 2007

Dagen då sommaren kom...och gick

Igår kom äntligen sommaren, det kändes ända in i själen. Det var flera saker som bidrog till att den senaste tidens intensiva regnande glömdes bort för en stund. För det första, solen, den värmde. Jag och lillkillen tog med plastkrokodilen för ett premiärdopp vid vår lilla badstrand. Krokodilen var nöjd, sonen var nöjd och jag fick skumma igenom senaste numret av Damernas Värld och därmed uppdatera mig om det senaste. Jag var alltså också nöjd. Sambon åkte iväg och köpte en ny bil, en Toyota Prius, så han var också nöjd. Jag med för den delen, säljaren ska ta vår hoppande, tvärrisiga Ford i inbyte. För en marginell peng förvisso men vi blir av med den och jag får köra den lilla gula istället.

Mer solsken var att jag fick en festinbjudan av Fröken Look till nästa helg, toppen! Ska bli riktigt trevligt. Och, mer Berghs relaterat, jag träffade min före detta lärare Magnus Nelin i Mölnvik - stället där man alltid träffas.

Jag fick ett meddelande av min vän med bröstcancer, hon fick en snabb tid för operation, den har gått bra och det var mindre elakt än vad man kunde tro. Hon kommer sannolikt att slippa cellgifter och jag är så glad för hennes skull.

Jag och resten av familjen fick en spontan inbjudan till en informell middag i glada vänners lag på kvällen. Allt finemang. Trevligt hus, underbara människor och fantastisk mat. Det blev grillat som serverades ute i kvällssolen. Förrutom att de har ett hus som är sjukt trevligt så har de även en altan med kvällssol, vilket jag är omåttligt avundsjuk på.

Men, lagom till kaffet så kom de första regndropparna. Varför är det så? En helt underbar dag som ändå slutar med regn. Jag är helt emot.

Andra bloggar om: , , , ,, ,, intressant.se

Inga kommentarer: