5 juli 2007

Sommarläsning

Jag fick nyligen upp ögonen för Neo genom en gratis prova-på-prenumeration. Nu har jag beställt en prenumeration och även några gamla nummer. Jag ser fram emot många, långa dagar i solen med intressant läsning.
Jag har dessutom återupptagit mitt intresse för skönlitterär läsning. Efter ett år i skolbänken och med endast studielitteratur på sängbordet känns det otroligt skönt att plöja igenom högen med böcker som legat på vänt. Hittills har jag tagit mig igenom två böcker av Stieg Larsson, James Frey´s Min vän Leonard (rekommenderas), Håkan Nessers Människa utan hund och har precis börjat läsa Vatten, skriven av min studiekamrat Martin Cathcart Frödén.
Jag är en person som oftast läser flera böcker samtidigt, sisådär en två-tre stycken brukar det bli. Just nu parallelläser jag Long Tail av Chris Anderson som jag skrev om i ett tidigare inlägg.
När jag stillat mitt behov av fiktionära böcker, ska jag återuppta den studielitteratur som betraktades som brevidläsning och som aldrig hanns med under högtrycket på Berghs.

Andra bloggar om: , , , , , , intressant.se

Inga kommentarer: