27 juli 2007

Årets utmaning - 2008 års bröllop?

Den mest intressanta bloggsåpan kommer Bröllopsbloggen att erbjuda under det kommande året. Min vän Fröken Look tipsar om Aarons blogg. Här möter vi en kille som är på jakt efter en fru, målet är att vara gift inom ett år. Det sköna är att Aaron driver med det "normala", att hitta en lämplig partner och sedan planera en framtid. Han vänder på steken och planerar minutiöst en heldag såsom han vill ha den och sedan presenterar han förslaget för lämpliga kandidater.

- "Det andra sättet är mycket mindre ansvarsfullt. Det innebär fler risker, främst ekonomiska sådana. Det innebär fler tvivelaktiga aktioner från min sida.Det är mycket roligare. Det går ut på att jag helt enkelt planerar så mycket som bara är möjligt först. Saker som tid och lokal för vigseln, jag bokar vigselförättare, fixar catering och bjuder in de mina till festen, köper ringar och kläder, ja the whole shebang. Efter det fixar jag någon som vill gifta sig, genom att presentera ett färdigt bröllop. Det enda hon behöver göra är att dyka upp och att bjuda in sin familj och sina vänner till festen." skriver Aaron på Bröllopsbloggen.

Precis som han själv skriver i sin blogg så är projektet fullt av potentiella risker. Man skulle kunna tänka sig att den största risken är att han faktiskt lyckas med sitt projekt men att det hela slutar olycklig med en skilsmässa inom ett par år. Jag håller mina tummar, både för projektets framgång och för Aarons framtida lycka.

Andra bloggar om:
, , , intressant.se

Inga kommentarer: