15 juni 2008

Det finns hopp för dagens ungdom

Igår var jag och barnen hemma hos min far och åt middag. Jag hade flaggat lite för att det råkade sammanfalla med viktig match på tv och bad att tv:n skulle få vara på lite i bakgrunden. I normalfall är jag den enda som intresserar mig för fotbolls-EM i min närmaste krets, men igår förbyttes till och med tonårsdottern till en hoppande, skrikande, sann supporter i morfars soffa. Det var härligt att se. Det finns hopp.

Andra bloggar om: , intressant.se

2 kommentarer:

Coffe Wahlquist sa...

Kämpa på för att få henne att intressera sig för fotboll! Även om jag hoppas att hon inte väljer att hålla på AIK, utan Landskrona BoIS ;-)

Enannan sa...

Haha! När jag bodde i Solna släpade jag med henne på derbyn. Det är svårt att slå ett fullsatt Råsunda. Men inte ens det bettade på henne.
Jag har dock inte gett upp...