25 september 2008

Idag är mitt smarta jag styrande

Jag har idag sparat 1000 kronor. Förvisso utspritt på ett år, men jag är nöjd. Och detta är bara början. Grejjen är att jag stör mig på vissa regelbundna utgifter som är galet stora. Ett antal försäkringspremier är de allra värsta. Här, tänkte jag, finns sparpotential. Jag började granska hundförsäkringen och inom tio minuter var det bytt och klart och tusen sköna kronor mer i plånkan det kommande året.

Att detta projekt påbörjas i samma veva som medierna berättar om en finansiell världskris är ett rent sammanträffande. Detta har funnits på min to-do lista läääääänge. Och nu är jag så himla nöjd med mig själv.

Beware el- och försäkringsbolag. Här ska lojalitet och gamla vanor brytas!

5 kommentarer:

Polly sa...

Jag har också bytt elbolag. Lojalitet är inget för mig. ;)

Polly sa...

Jag har också bytt elbolag. Lojalitet är inget för mig. ;)

Enannan sa...

Haha! Bra gjort, jag följer i dina spår...

yllet sa...

vi byter försäkringsbolag i år! Totalt sparar vi drygt 7000:- på det!!! T frågade mig igår: Är vi de enda i sverige som inte KAN byta elbolag? :) Så jag tror vi är på G där också!

Enannan sa...

Nämen! Ser jag en trend. Vi är så otroligt brighta människor! Låter oss liksom inte luras hur som helst ;)