4 september 2008

Jag bara älskar onödiga listor - här är min!

Nu har jag sett denna telefonlista så många gånger, jag bara måste testa. Känner jag verkligen människorna i min telefonbok?

Har du kysst nummer sju? Nopp, en kollega. Jag gör inte sånt med kollegor.

Har du träffat nummer nio i veckan? Nej, tyvärr. En kär vän och nästan-granne.

Älskar du nummer tio? Ja, absolut - det är en av mina äldsta och bästa vänner.

Är nummer elva en sötnos? Nja, tonåringens ex-boyfriends mamma...

Är nummer femton en bästis? Nej, en fd it-supportkille på jobbet.

Har nummer sexton gått i samma klass som du? Ja, på Berghs. En av favoriterna och som jag fortfarande träffar ibland.

Brukar du hänga med nummer nitton? Nej, inte så ofta som jag skulle vilja. Hon bor i Göteborg nu för tiden. Även hon en klasskompis från Berghs för övrigt.

Är nummer tjugo bra? Gamla dagis... Jorå.

Gillar du nummer tjugosex? Ja, han är bra. Journalist på DN.

Vet du om nummer trettioett har ett förhållande? Ingen aning, sonens ridfröken.

Hur känner du nummer trettioåtta? En konsult på jobbet.

Är du intresserad av nummer fyrtiotvå? Jajamen, Hundköket. De levererar hundmat till oss två gånger om året.

Hur länge har du känt nummer fyrtionio? Ett halvår. Via jobbet, hon deltar i en av våra kommittéer som jag är ordförande i (wow - vad coolt det lät!).

Jaha, det var inte så farligt. Jag har vänner, inte bara yrkesrelaterade telefonnummer. Tack, gode gud...

Inga kommentarer: