2 september 2008

Nästan som att shoppa

När man har köpstopp men begäret börjar bli alldeles för stort och det börjar klia i kreditkortet... Då kan man alltid nästan-shoppa. När jag nästan-shoppar går jag till en skojig nätbutik, skapar en sjukt lång beställningsorder och fullföljer ända till sista steget. Sänd. Då stänger jag det fönstret. Det är roligt, man kan göra det hur många gånger som helst, i hur många webbshoppar som helst och det kostar ingenting. Medan man ändå ägnar sig åt självbedrägeri kan man passa på att skapa en beställningsorder enbart med kläder i storlek 34. Man ska ju ändå inte handla.

4 kommentarer:

Polly sa...

Haha, kul med storlek 34! Det andra brukar jag göra, men jag brukar av någon oförklarlig anledning hålla mig till min egen storlek.
Och sen, precis när man ska betala, då klickar jag bara på röda krysset.

(Då har man ju nästan TJÄNAT pengar, va?)

Enannan sa...

Ja precis! Man kan lägga en hel hög med sparade pengar på något helt annat ;)

yllet sa...

genialt!!!

Enannan sa...

Ja, inte sant!