25 oktober 2008

Fjärden ligger blank som ett nybonat goooolv

Nej, kanske inte riktigt. Men just nu befinner jag mig ute på ön Rögrund, söder om Nämdö i Stockholms skärgård och tänkte att jag skulle testa det mobila bredbandet från Telenor. Funkar alldeles utmärkt.

Vi kom hit för en timme sedan ungefär, älskade sambon hoppade direkt in i bastun för att sedan dyka i och bada. Själv tog jag en promenad. Absolut inte i min smak att bada så här års.

Ikväll blir det party. Vi är uppemot tjugo personer som har ön för oss själva Det är mörkt, det är tyst, bara havet som brusar lite i bakgrunden. Det är fantastiskt.

Enligt Vaxholmsbolaget ska vinden tillta under natten och vi får se om turerna går som de ska imorgon. Annars blir vi kvar här ute. Bara Gud vet hur det kan sluta. Det kanske kommer ett nödanrop i morgon, vi har ju i alla fall bredband.

Inga kommentarer: