2 oktober 2008

Show me the money

Imorgon ska jag ha lönesamtal. Det ska bli intressant. Då får jag liksom svart på vitt veta vad jag är värd, enligt chefen kontra enligt mig själv. Förhoppningsvis värderar vi mig lika högt.

Vad är det värsta som kan hända? Att jag får sänkt lön? Jag har rekat läget lite idag och skrämmande nog är det så att i den bransch jag rör mig är löneskillnaderna i runda slängar tio papp i månaden mellan tjejer och killar. Hua! Hur som helst, om jag inte blir degraderad till springshas så borde det bli bra.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Go, grrrl!

Jag hatar lönesamtal. Jag brukar noja att jag ska få kicken och så slutar det med att jag nästan är tacksam att jag får lön öht. Det man borde göra att dänga statistiken i huvudet på sin chef och skrika "hit med pengarna!".

Enannan sa...

Haha! Vilken jävla smäll!

yllet sa...

hoppas det gick bra!!

Enannan sa...

Det gick alla tajders och jag blev inte degraderad till springshas;)