3 september 2009

Dags att höja rösten?

Jag är inte inbjuden att rösta den 20 september. Det gör inget, jag har gjort ett aktivt val att inte vara med i Svenska Kyrkan. Jag skulle möjligtvis kunna överväga att gå med igen om man därmed kunde vara med och välja en ny allsmäktig. Fast då räcker det ju såklart inte att vara med i Svenska Kyrkan, men som en hypotes bara.

Den jag skulle lägga min röst på skulle vara den som:

  • Gillar att arbeta ensam men som även fungerar i grupp
  • Är helt fördomsfri och ...
  • Tolerant och respektfull mot oliktänkande
  • Kan hålla många bollar i luften, men som också...
  • Kan prioritera och fokusera på vad som är viktigt
  • Ser framåt och är lite nytänkande - våga tänka nytt liksom!
  • Inte är långsint eller småaktig
  • Som inte tycker att en 2000 år gammal skrift ska fungera som rättesnöre i modern tid
Och, i jämställdhetens tidsera skulle jag gärna se en kvinna på posten.

Inga kommentarer: