22 september 2009

Nominerar mig själv

Topplaceringen på dagens shitlist tilldelar jag mig själv. Varför?

Idag hade vi tid för besiktning av min bil. Darling sambo lovade att ta hand om det. Så sent som igår kväll mindes jag tydligt detta, men på morgonen var det tydligen som bortblåst. Jag drog iväg med bilen som vanligt. Ställde den på en lämplig infartsparkering och tog med mig nyckeln in till stan.

Min bästa sambo hade löst logistikproblemen kring dagen med att jobba hemifrån. Det skulle klaffa med hämtning av barn på skola, hund på dagis och såklart, besiktning av bil. Okej, extranyckel till bilen hittades. Den minutiöst planerade logistiken fungerade perfa. Men, väl vid besiktningen möts han av beskedet att avgiften betalts försent och att tiden inte längre gällde. Det är jag som betalar våra räkningar...

Högst upp på dagens, kanske veckans, shitlist alltså.

2 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Högst upp. Shitlistan är ingen bra lista..

Enannan sa...

Ingen bra lista. Etta, sa jag det?