15 september 2009

Torsk på Tallinn

Festkommittén på jobbet droppade igår höjdaren att vi ska till Tallinn på en liten konferenstripp i oktober. Jag har varit i Tallinn en gång. Jag var i det bästa av sällskap men inte ens det hjälpte, staden är inte skojjig. Nu kan jag bara hålla tummarna att det blir hårt arbete hela tiden.

Tack och lov sker resan dit med ett helt nytt fartyg. Sist jag åkte, för en sisådär sju år sedan, var jag så rädd att båten skulle falla i bitar att jag inte tordes sova. Men jag tror att de båtarna nu vilar tryggt på havets botten.

I oktober var det ja. Jag vill inte på något sätt verka otacksam, men det hade inte gjort något med heldag på Scandic med middag. I Stockholm. Men det kanske inte på samma sätt släpper lös det kreativa flow som ska fram denna dag av workshops.

Sambon reser också i jobbet. Hittills i år har det varit Hong Kong och London. Snart väntar Kanada. Och något annat coolt ställe som jag inte minns var det var. Jag drar till Tallinn.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Något annat coolt ställe... är det Karlstad du tänker på?

Enannan sa...

Skulle kunna vara, det är där solen alltid skiner eller hur?