15 oktober 2009

Jorå, jag lever

Har tillbringat en natt på ett fartyg över Östersjön. Nu är det snart dags att kliva av och tillbringa en dag i Tallin, eller Talinn eller Tallinnnnn. Enligt min åsikt, den gråa staden, eller den tråkigaste jag någonsin besökt. Mina förväntningar är inte speciellt höga. Jag längtar mest hem.

Det gungade ordentligt i natt. Vår käcka reseledare lovade dyrt och heligt i går eftermiddags att SMHI:s prognoser med kuling var fullkomligt överdrivna. Man kan väl säga att hon hade fel. Det var nog fler i sällskapet än jag som sov med ett öra på helspänn, med total kontroll över nödutgångar och livbåtarnas placering.

Nä, nu väntar Tallin, ha en bra dag!

2 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Jag hatar gung. Flyg och båt.

Enannan sa...

Jag gillar en del gung. Men inte på stora, feta båtar.