13 oktober 2009

När man tror att det är över...

Det är säkert över en vecka sedan jag hörde ett smack om svininfluensan. Trodde givetvis att det var slut. Ingen stirrar hysteriskt på en om man råkar nysa på bussen och så där. Nu verkar det dock ha blivit någon form av bakslag, kan vara för att vaccinet nu är på plats. Jag som trodde att det där redan var avklarat. På nyheterna pratar de om "fuskare" som falskeligen uppger sig ha astma i sin hälsodeklaration, bara för att komma före i kön. Och i resten av världen dör miljoner människor i aids och av undernäring. Det kan man fundera på en liten stund om man tycker sig ha alltför bråtton i den svenska griskön.

2 kommentarer:

D sa...

Haha, det ar sa himla uppforstorat. Nar jag var sjuk en vecka fragade alla "DID YOU HAVE THE SWINE FLU?!" och om jag skojade och sa Ja sa forsvann de snabbare an snabbast!
hoppas du hade det bra pa osertsjon!

Enannan sa...

Folk beter sig som tokar! Fast kanske ett bra sätt att bli av med folk som kommer för nära :D

Kram min lilla gris!