18 augusti 2007

Midnattsloppet, inte för mörkrädda

Ikväll ska det springas i stan. Det är 26:e året som Midnattsloppet arrangeras och rekordmånga, 17000 personer, är anmälda. Midnattsloppet, läser jag på deras hemsida, är "ett av Sveriges största och roligaste motionsarrangemang". Typiskt att jag inte är anmäld, kanske nästa år... I år känner jag minst två tjejer som ska springa. Hejja Kicki och Lovisa, jag håller tummarna för er.

Ett tips för alla bilister är att ställa bilen hemma idag, eller åtminstone inte köra genom söder. På
SvD.se läser jag att flertalet av de största gatorna kommer att vara helt eller delvis avstängda, vilket är betryggande för alla löpare. Kanske istället för bilen ta tunnelbanan in till stan och njuta av en öl i stället medan man bidrar till feststämningen.

Andra bloggar om:
, , , intressant.se

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sthyr och Mårtensson springer med mig. :) Kom å hejja på!

Enannan sa...

Vilka friskisar ni är. Sorry, men det blir inget hejjande på plats idag utan lite från distans. Stor kram till er alla tre och alla mina tummar hålls för er.