29 augusti 2007

Spännande vintersmitta

I år har vinterkräksjukan kommit lite tidigare än vanligt. Kjell-Olof Hedlund, chefsmikrobiolog på Smittskyddsinstitutet, säger till Metro idag;
– Laboratorieresultat från Göteborg visar att viruset inte är av de vanliga, kända sjukhusstammarna. Det är lite spännande.

Jag vet inte om spännande är rätt ord. Det går väl i linje med att årstiderna förflyttas, det är klart att den lilla virusrackaren måste hänga med i förändringarna. Vintern kommer framåt april, sommaren i augusti och så vidare. Jag tycker att det är på tiden att vinterkräksjukan kommer mer lägligt till bikinisäsongen. Jag har inte drabbats någonsin av detta så kallade caliciviruset, men har hört talas om viktminskning i samband med sjukdomen. Jag säger, det är på tiden att det kommer. Jag är redo!

Andra bloggar om:
, , , , intressant.se

Inga kommentarer: