4 februari 2008

Badhus, baciller och russinfingrar

Jag har gjort det igen. Inom loppet av två månader har jag nu varit på allmänt badhus två gånger. Denna gång lassade vi bilen och begav oss av mot Södertälje till äventyrbadet Sydpoolen. Visst var det ett äventyr. Tjohooo! Men, vad gör man inte för sina barn?

Det har nu gått över ett dygn och jag känner mig fortfarande äcklig. Det känns som om jag har ett lager av andras rester över mig. Håret är som risbuske och fingrarna fortfarande lite russinaktiga och svampiga. Blääää!

Inte ens ett avslut med bastu-dusch-bastu-dusch kändes renande. För övrigt, vad är det med barnfamiljer och bastubadande? Ständigt dessa mammor (vet ej hur det är bland killarna) med barn och deras små mellanmål som ska intagas i bastun. Igår klev en unge in med en chokladkaka i näven. Jag ifrågasatte detta men den lilla snorungen ignorerade mig fullständigt och fortsatte ränna fram och tillbaka mellan dusch och bastu med chokladkakan i högsta hugg. Mamman verkade inte på något sätt bekymrad och jag kan erkänna att jag var en hårsmån ifrån att trycka ner slaskmorsan i bastuaggregatet.

Det enda som var riktigt trevligt med utflykten var att hela familjen var med. Till och med tonåringen med pojkvän. Trots väckning före klockan nio en söndag. Det hör inte till vanligheterna. Och, de tyckte att det var kul. Och bara därför kan jag tänka mig att göra om det. Men, det kommer att dröja.

(Jag hade ingen kamera med mig, bilden är lånad från Sydpoolens hemsida. Pingvinen var alltså inte i vårt sällskap.)

Andra bloggar om: , , intressant.se

Inga kommentarer: