6 februari 2008

En illbatting till pöjk

Just nu är min lilla ängel mest ett monster. Två dagar i rad har han varit involverad i "incidenter" på dagis. Han vägrar göra som fröknarna säger, bara bråkar och sabbar. Det är inget kul. Igår hade det till och med blivit våldsamma inslag, om än inte av allvarlig karaktär (med allvarlig karaktär menar jag att ingen kom till skada). Illa nog eftersom jag vet att han har koll på vad man får och inte får göra. Våld av alla slag är fullkomligt no-no och det vet han.

Dylika problem har jag aldrig haft med min dotter, nu tonåring och med bekymmer av helt andra slag.

Han är i alla fall söt när han sover.

2 kommentarer:

Petra sa...

Han är söt när han sover ja! Jag har faktiskt haft liknande bekymmer med min son, fröken (han går i 0-klass) ringer hem och säger att han varit bråkig och inte lytt samt bråkat med kompisar, vad gör man?

Enannan sa...

Hej Petra! Vad man ska göra? Vet inte, men låånga tröttsamma diskussioner varje kväll är ett tips. Tjata in "rätt och fel". Förhoppningsvis är det något som fastnar i slutändan.