12 februari 2008

Coupling och Californication sabbar mina läggtider

Jag tittar mycket på tv, men följer direkt inga serier. Jag är nog inte skapt för att hålla koll på var och när programmen går. Jag kan helt enkelt inte planera in sånt i mitt liv. Men, jag fastnar ibland för vissa program och då de förmodligen har en sändningstid som passar perfekt för mitt zappande har det blivit att jag "följer" dem. Ett exempel är Coupling. Visas på TV4+ ganska sent ibland på vardagarna (vet inte riktigt vilka dagar, men det är flera gånger i veckan). Helt sjukt roligt. Som en blandning av Friends och Ally McBeal ungefär.

Ett annat otroligt roligt program är CalifornicationTV4, även detta ganska sent, på torsdagar. Har ni missat detta så gör en mental notering.

Andra bloggar om: , , , , intressant.se

3 kommentarer:

Petra sa...

Coupling är en klar favorit, engelsk humor är oftare roligare än amerikansk (men det är såklart subjektivt :-) Den gick på svensk Tv tidigare och på BBC-prime. I like!

Enannan sa...

Åh, tusan. Jag har alltså missat denna serie tidigare - på svensk tv. Man tror inte det är sant ;)

Anonym sa...

jag såg ett avsnitt av coupling en tidig morgon innan jag skulle till skolan för jättelängesen. igår fick vi se ett avsnitt på engelskalektionen - så jävla kul! nu försöker jag hitta coupling i tv-tablåerna men jag hittar inte :/ let me know if you find something