1 april 2008

Bakning...

...är inte min starkaste sida. Jag brukar begränsa mig till en omgång lussebullar i december och kanske någon enstaka gång, scones. En anledning är att alla bröd som verkar smaskiga innehåller ingredienser som jag inte riktigt vet vad det är, ännu mindre var de finns lokaliserade i mataffären.

Idag fick jag för mig att det var dags att utveckla denna outforskade sida av mig. Jag googlade runt tills jag hittade ett recept som verkade hyggligt enkelt och gott. Och nu blottar jag min okunskap när jag erkänner att jag kvistade runt länge och väl i min ICA-butik innan jag hittade bikarbonat. Jag letade bland gryn och frön, bland flingor och salt, bland tårtdekorationer och jästpåsar tills jag insåg att jag troligen befann mig på fel plats. Då bestämde jag mig för uteslutningsmetoden. Det är inte läsk. Det finns sannolikt inte bland kött eller fisk, inte bland toapapper och inte bland godis. Till slut fanns bara kryddhyllan kvar. Jag vara bara sekunder ifrån ett samtal till min allvetande pappa när jag faktiskt hittade bikarbonat. Bland kryddorna. Det var som tusan!
Andra bloggar om: , , intressant.se

2 kommentarer:

Polly sa...

Hahahahaha! Då är du sämre än jag! Jag kan både bikarbonat och hjorthornsalt. :D

Enannan sa...

Ok, du vinner denna ronden. Jag ska minsann hitta någon skum produkt att utmana dig med ;)