23 april 2008

Jag, en kulturivrare

Den senaste veckan har jag bevistat inte mindre än två kulturevenemang. Detta är för att vara jag ovanligt mycket. Det har varit två väldigt skilda upplevelser med två väldigt olika sällskap.

I lördags var jag och fyra andra tjejer på Intiman och tittade på musikalen Footloose. Med Måns Zelmerlöw. Det som jag alltid blir imponerad av med musikaler är hur duktiga de är på att sjunga och dansa samtidigt. Tycker att ensembeln höll hög klass. Men, och det finns det ju som regel, storyn är ju väldigt tunn. Jag kanske inte är rätt målgrupp. Det mest fartiga var egentligen finalen när de sjöng alla låtarna i ett medley på originalspråk.

Mitt andra kulturbesök var igår när jag och kollegorna besökte Klara Soppteater. Jag har inte testat det tidigare, men kommer definitivt att göra om det. Vi såg Helge Skoog i Harry Martinsons Aniara. Hela upplägget är lysande. Showen tar en timme och vi har turen att sitta ungefär en minuts promenad ifrån Stadsteatern, så tidsåtgången blir inte så mycket mer en än vanlig lunch. Kostnad, 160 kronor (som i det här fallet betalades av min arbetsgivare). Finemang.

Andra bloggar om: , , , , ,intressant.se

Inga kommentarer: