22 april 2008

Fotbollsdrömmar

Idag fick jag en sådan lust att gå på fotboll. Lägligt nog är det derby på torsdag. AIK-Djurgården. Så, eftersom jag inte är med i en organiserad fanclub, ringde jag en fotbollsvän. Hon ville gärna gå, trots att hon fortfarande deppade lite efter senaste förlusten. AIK är nere i en formsvacka så djup att Norén skulle bli avundsjuk. Men, det är väl i nöden man testas som supporter.

Döm om min förvåning när jag fick besked att biljetterna var slut. Råsunda tar en sisådär 36000 personer och det enda jag erbjuds är dåliga platser högst upp på norra läktaren. Då kan jag lika gärna, för att citera min vän, "höra matchen på sportradion".

Så, nu måste jag komplettera vårt digital-tv utbud med sportpaketet. Därför att uselt nog visas fortfarande inte allsvenskan i några av de normala kanalerna.

Andra bloggar om: , , , intressant.se

Inga kommentarer: